Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-08, 15:00   #1
Johnson
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4
Johnson er på en erverdig vei

Trenger gode råd

Hei, jeg er ny i forumet her og håper ikke jeg bryter noen forumregler ved å starte en ny tråd. Det finnes sikkert andre tråder her som kan hjelpe meg.

Samboeren min har akkurat meldt seg inn i EasyLife. Det eneste hun spiser/drikker er vann, måltidserstatningsshake og en suppe som gjør at hun ligger på mellom 500 og 600 kalorier om dagen uten karbohydrater. Alt dette for å komme inn i "ketose-sjokket". Sånn som jeg har forstått det så skal hun begynne å spise "vanlig" mat så fort hun har gått ned det hun skal i samråd med en "ekspert" på EasyLife. For så å gjøre om hele kostholdet til det bedre. Det hele koster egentlig ganske mye penger, men de lokker jo med å garantere vektreduksjonen du vil ha. Kanskje ikke så rart når man lever på 500 kalorier om dagen, pluss at man kommer inn i ketose.

Jeg valgte også å drikke disse shakene (i hele 2 dager) fordi jeg tenkte det var enklest å følge henne på matveien så jeg slapp å lage min egen mat mens hun hadde maten klar på 2min, men idag har jeg valgt å prøve ut min egen lavkarbo-diett istedet. Mye på grunn av at jeg er syk og jeg følte at jeg ble mer syk av en så kalorifattig diett.

Istedet for å starte dagen idag med en shake, så lagde jeg eggerøre og bacon. Og jeg må jo si at jeg er litt skeptisk med tanke på kaloriene her. Det er jo ganske mye kalorier både i egg og bacon. Hvor mye må jeg passe på kaloriene jeg inntar? Det hjelper vel ikke bare av å unnlate karbohydrater?

Kan man ha kosedager når man går på lavkarbo-diett? Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke overlever lenge uten livretten (kebabtallerken). Hva skjer om jeg spiser kebabtallerken + lightbrus + potetgull på lørdag.

Håper noen kan hjelpe meg med det jeg lurer på, på forhånd takk

Johnson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat