Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-09, 09:46   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny, og trenger noen svar ...

Opprinnelig lagt inn av Atkinsmadde, her.



Frokost: 2 egg med bacon + champinogn, salat og tomat.
Lunsj: Omelett laget av 2 egg, skinke eller kylling og tomat
Mellommåltid: Yoghurt laget av biola og blåbær.
Middag: Svinefilet, kylling eller fisk stekt i litt meierismør, blomkålstappe og grønne grønnsaker.
Kveldsmat: Ziggys "lapper" med røkelaks og reker.

Det høres veldig bra ut. Jeg vil gjerne anbefale deg å ha litt nøtter til youghurten for å få mer balanse i mellommåltidet (og dermed holde blodsukkeret mer stabilt, hvilket også var en av intensjonene til homeopaten din).


Sitat:

#1: Er Atkins den beste filosofien for meg?

Atkins eller Lindberg ja, og du må ikke ha fase en og to på Atkins.

Sitat:

#2: Kan jeg hoppe over fase 1 og 2 og gå rett på fase 3?

Ja, du bør hoppe over dem.

Sitat:

#3: Er det jeg hittill har spist, en indikasjon på at jeg er på rett vei?

Ja, det ser veldig bra ut.

Sitat:

#4: Kan jeg spise ubegrenset av fett og proteiner selv om jeg ikke skal ned i vekt (men heller ikke opp?)

Det er litt unødvendig å spise for mye da, men jeg vil tro at det regulerer seg ganske bra selv via metthetsfølelse. En grei tommelfingerregel er at du bør få i deg ca 30g protein i måltidet, noe som vil si ca 120g ost, 4 egg og 150 g kjøtt. Du må gjerne spise mer, men helst ikke mindre.

Sitat:

#5: Hva slags matvarer kan jeg spise?
#6: Hvor mye ost, CC, smør, rømme, fløte osv skal jeg spise?

Her står du jo ganske fritt egentlig. Så lenge du ikke har noen intoleranser eller plager, så er det jo fritt fram. Men det kan være veldig lurt å kutte ut det en har crawings på. MÅ en ha noe med melk til hvert måltid (ost eller rømme eller ligende, så kan en være intolerant og bør kutte det ut en periode for å se hvordan kroppen reagerer på det).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat