Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-11, 15:17   #65
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Forklaring på insulinresistens

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

Jeg greier å stagge denne sulten, men ikke i altfor mange timer.Jeg spiser lavkarbo, men må også telle kalorier

En ketogen diett er nok bedre tilpasset spisemønsteret jeg beskriver iallefall - og spesielt om du har insulinresistens. Om 10-12 timer er nok vet bare du selv Det kan jo virke som det ikke er det for deg iallefall - hvis du går opp på 1800kcal.

Sånn sett så husker du vel også på at sult ikke er romlende mage, men et biologisk signal om at cellene trenger næring. Det romler i magen for meg iallefall - men uten at jeg ER sulten. (Faktisk funker et glass vann bra)

Hvis du kan overtale legen din til å ta en test som heter c-peptid, og verdien er høy (typisk over 5-600) så kan du kanskje mase til deg resept på Metformin. Dette øker effekten av glukosetransporten fra blodet til cellene og fører til litt lavere insulinproduksjon. Evt kan du ta en telefontime hos f.eks. Hexeberg, hun kan også rekvirere prøver som du tar i nærheten av der du bor.

Periodisk faste er kun en måte å spise på og ikke en diett i seg selv - men kanskje kombinasjonen av det og veldig lite karbohydrater kan være noe for deg også. Sjekk boken til Hexeberg også hvis du ikke har gjort det ennå: Frisk med lavkarbo heter den.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat