Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-11, 19:56   #68
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Forklaring på insulinresistens

Ada-Emilie:

Jeg kjenner ikke så godt til denne medisinen, hvis det er metformin du snakker om? Jeg har bare hørt at den kan hjelpe folk med å gå ned i vekt.
Jeg vil anta at leger ikke vil skrive den ut fordi den strengt tatt er beregnet på diabetikere og man kjenner kanskje ikke godt nok til virkning/bivirkning på friske mennesker.
Men leger kan vel ikke fornekte insulinresistens? Og at det er forstadiet til diabetes, så jeg kan ikke skjønne at det ikke er bedre å gi folk denne hjelpen, med metformin, FØR man utvikler diabetes.
Jeg er liksom så frisk på alle måter, spiser og lever sunt, men er likevel feit, himla urettferdig om jeg skulle få dia fordi legene er vrange og trangsynte og nekter å åpne øynene for at det finnes alternativer..

Jeg håper ikke lavkarbo kombinert med faste i store perioder av alle døgn er den siste og eneste løsningen, for slik vil jeg jo helst slippe å leve.. Jeg liker mat, jeg liker å spise, sunt og begrenset er greit,men ikke SÅ begrenset!

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat