Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-12, 16:22   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange karbohydrater er det i denne? (Atkinssjokolade)

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Å himmel, det er en stund siden nå - og hukommelse, hva er det ?
Jeg smeltet den i hvert fall i en sjokoladesmelter, hadde i litt stevia pulver (mener å huske at det var en liten ts) og ca 1 ts flytende natreen.
Nå måtte jeg ut i kjøleskapet og smake, for jeg har fortsatt igjen fra det forsøket Den er ikke veldig søt, og smaker sterkt, mørkt og kakao. Kankje en litt bitter smak også.
På langt nær så søt som melkesjokolade, men jeg ville tro at den funker fint i en kake, hvor deigen er søtet i seg selv også.
Egentlig var det ikke mye søtning jeg hadde i, men skal den være spisesøt, må det nok litt større mengder til ja.
Blir spennende å høre hvordan det går med dine

Sånn nå har jeg lagd sjokoladefudge. Jeg ønsket en proteinberiket sjokolade og jeg fikk det til synes jeg. Jeg glemte å tilsette mandelsmør men men.Resultatet minner om atkins decadense.
Her kan du se hva jeg gjorde.

14 stk
1 hel mørk sjokoladeplate, 113 g, fra ghiradelli uten søtning(Iherb har denne)
12 suketter hvis du liker mild søtsmak, ellers ta flere

en klype salt
50 g sukrinmelis (helsekost/Jacobs)
32 g proteinpulver (jeg bruker her eggehviteprotein uten smak fra Now)
1 teskje vaniljepulver
½ ts pulverkaffe i ørlite grann kokt vann
1/2 dl soyamelk (melk og fløte kan også brukes)
Varm opp soyamelk og en skvett vann til kaffepulveret og løs opp sukettene i denne blandingen. Hakk sjokoladen og smelt i en bolle over kokende vann i en kjele. Tilsett den søte kaffemelken og rør rundt før du tilsetter det i det tørre som er blandet sammen på forhånd.
pr stk
52,86 kcal
14,49 g
4,46 g fett
2,95 g protein
1,69 g karb

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat