Tråd: Vafler
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-06, 23:05   #34
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Vafler

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Vi får fram ei melding om at vi ikke har tilgang til der den ligger... så kanskje Albertine eller noen andre flytta den med seg inn i de lukkede forumene??? Ikke vet jeg, men her er meldinga v får...
[/list]

Det er fordi oppskriften ligger som et innlegg i en dagbok som er arkivert etter brukerens ønske. Her er den:


Opprinnelig lagt inn av Ziggy

OE pannekakerøre

Denne smaker overhode ikke eggeomelett...men nyyyydelige pannekaker eller vafler... som vaffel kan man jo evt. bytte ut fløte med rømme,men det har jeg ikke prøvd enda...

300 gr cottage cheese
9 egg
100 gr smeltet smør
1 ts salt
80 gr bokhvetemel
2 dl kremfløte
evt litt vann eller mere fløte til speing
Smør til steking

Ha alt i en bolle, og kjør det til en glatt masse med stavmikser eller i en blender. La røra stå å svelle i ca 15 minutter, og spe evt med vann om den blir for tykk.

Røra har en fordeling som er optimal... med 1,0 : 2,14 : 0,54, og består av 10,2 gr protein, 21,8 gr fett og 5,5 gr karbo pr 100 gr.

Denne oppskrifta holder til meg og madamen samt to smårollinger på 1,5 og 3 år...pluss til lunsj for en av oss dagen etterpå... det er jo mektige saker...

Stekes som vanlig pannekake, men snu den ikke før den virker "tørr" på toppen,og det dannes "bobler" under den, da er den klar til å snus... fungerer også farlig godt som vaffelrøre!

Jeg bruker å steke på 4 av 6 på ovnen vår, o så tar jeg panna av mens jeg legger bort den nystekte pannekaka, og smører panna med mere smør og har i mere røre som jeg vipper på panna og fordeler... da "boblekoker" det ikke som det ofte kan gjøre om man lar panna stå på for sterk varme.

Lagde med denne her hjemme, samtidig som både svigers og mitt eget opphav kom på besøk, og det ble til at de ale skulle ha med seg oppskrifta når de dro. Vet med sikkerhet at de har brukt denne oppskriften mange ganger....for dette smaker bare nyyyyydelig!!!!
__________________

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat