Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-12, 23:17   #3
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Må bare si at det høres fristende ut med så få øvelser

Jeg er ikke noen vektløfterekspert, men en ting går igjen hos de som er seriøs i sin trening: De trener få øvelser, svært intensivt og med tunge vekter. Kanskje maks 45-60 minutter. Gjerne mindre også eksklusiv oppvarming da. Det sies at det er dette som gir resultater i begynnelsen. Så når jeg i tillegg ser på de så tror jeg på det. Kikker du derimot på en god del andre som er mer opptatt av å logge antall minutter i vektrommet og antall øvelser, så blir du vel sjelden imponert VSB.... For nybegynnere er det få, harde, TUNGE basisøvelser som gjelder i flere måneder før man bør vurdere endre ting.

Så har du alltid det som man elsker si her inne: Jamen kroppen min liker ikke slik og sånn osv osv, jeg vet hva som er best for meg og jeg synes lillavekter er best for meg. Fett nok, men da trener du heller ikke for å få resultater eller se bra ut. Så da fikk jeg den tilbakemeldingen også av en som kan styrketrening og kroppsforming. Men da hadde jeg ihvertfall forsøkt, så det var ingen vei utenom å følge programmet selv om jeg ikke liker øvelsene gitt.....
Er veldig ofte en god grunn til at ting er som de er. Er som med lavkarbo det der, hvis man ikke liker fett og vil heller spise noe sukker men allikevel vil være lavkarbo, øøøøh ja, da kan man ikke vente seg store resultater heller, hvis de i det hele tatt vil komme.

Styrketrening for oss begynnere og litt viderekomne er rett og slett svært simpelt....

  Svar med sitat