Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-10, 13:00   #1
misslissie
Nytt Medlem
 
misslissie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 5
misslissie er på en erverdig vei
Unhappy

Tror jag har verldens mest otrygga kropp

Hei alle,

Är ny på forumet här men jag har suttet och läst många av inläggen här. Tydligt att det har gått bra för många men det har väl också varit dåligt med resultat för många. Jag köpte boken GI-noll och har nu hållt på i 6 veckor med bara ett kilo borta. Det är surt. Har beställt boken om varför man inte går ner i vikt.
För det är presis det som händer mig. Jag har nog världen mest otrygga kropp. Den vet nog varken ut eller in. Dom första 4 veckorna låg jag på +25 men förstog sen att det måste mera krut i dieten. Så jag körde +50. Jag väger 111 och är 1.68 lång, så det är krise här
Trots sträng gi-noll så går jag inte ner. Nu i helgen var jag på julbord och var ganska duktig. Det jag bommade på var björnebär med pisket flöte till dessert. Annars gick det på sjömat och lutfisk med bacon. Desserten är det enda jag har "fuska" med. Annars har jag varit väldigt flink.
Det som jag tror förstörde en del för mig var alkoholen. Drakk torrt vin och vodka snaps till maten istället för akvavit. Och det var moderat med alkolhol. Men det var tydligen nog för att jag skulle reagera. Jag blåste upp som en ballon. Gick upp nästan 2 kg över helgen. Aaaargh
I +50 modus börjar jag dagen med 2 egg och et par skivor bacon. Sen äter jag bara kött i olika fasonger. Steks i massor med smör och skyen blandar jag sen med litt flöte eller römme och häller över kjöttet.
Kan det vara flöten jag inte tåler?
Ska det vara bara kött och ägg. Jag bara undrar. Börjar att bli ganska så förtvivlad här. Vad gör jag fel. Äter jag för lite?
Tar takksamt emot svar.
Hilsen Lise-Lotte

__________________
http://lchf-sundframtid.blogspot.com/
misslissie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans diett Svar med sitat