Tråd: Avocado?
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-05, 18:30   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det finnes like mange oppskrifter som det finnes mexikanske mammaer !

GRUNNOPPSKRIFT
1 avocado (deles i to og steinen tas ut, knuses med gaffel)
1/2 ss sitronsaft has oppi (for å hindre misfarging - og for smak)
1 hvitløksfedd (eller mindre)
litt salt
småhakket løk (1 ss er nok)
hakket tomat (ta ut kjernene før du skjærer den opp- 1 ss er nok til en avocado, men ta det på gefylen)
hakket koriander (urten)
og hakket jalapeno pepper om du vil.

Jeg lager som regel en diger bolle, minst 4 avocadoer - vi spiser det med skje her i huset ! Oppskriften (som kan varieres slik du vil) har jeg fått av min mexikanske venninde Becky ....

Broren min bor i Houston og har lært å lage den med 1 ss tomatsalsa oppi isteden for hakket tomat og jalapeno. NOEN har rømme i, men det er bare nordmenn tror jeg.

Det er viktig at den knuses med gaffel, da får du rikig konsistens. Lager du den i kjøkken maskin eller av for harde avocadoer blir det feil !! Enten for fint eller for kornete !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat