Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-10, 18:33   #14
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Tristhet uten karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Akat, her.

I første omgang var jeg jo skeptisk pga virkningen det kan få på treningsprestasjonen, (...)

Hvilken virkning tenker du på? Idet du legger om vil du kunne merke at pulsen går i været under trening, høyere enn du harvært tidigere, og at maksstyrken ikke er like god. Men det bedrer seg når kroppen skjønner hva det er du driver med - altså når den får vendt seg til og forstår omleggingen til lavkarbokostholdet. Jeg opplever treningen mye bedre nå, 3. året på lavkarbo. Jeg yter minst like godt, og er nå sterkere enn noen gang. Jeg har klart å trene meg opp til, og gjennomført en halvmaraton. Løpet klarte jeg med cottage cheese og hjemmelaget "müsli" (nannahs knekkebrød i biter) + litt bær som frokost og en proteinshake en time før start, som "fuel". Underveis drakk jeg tilsammen 7 dl vann. Og jeg hadde aldri følelsen av å gå tom.

Min erfaring med lavkarbo og trening er at det er litt traurig de ukene kroppen bruker på å skjønne tegninga, men deretter har det kun vært positivt. Jevn blodsukker og jevn forbrenning gjør spesielt langøktene gode

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat