Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-11, 13:52   #1
pesada
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 25
pesada er på en erverdig vei
Question

Hjelp til Atkins-induksjon

Nå har jeg kommet hjem fra en uke i syden, og etter 3 uker med høykarbo og overspising er jeg klar for å starte på Atkins!! Bestilte boken lenge før jul, men har enda ikke fått den. Fikk mail fra bokkilden nå om at den er utsolgt fra leverandør og at de ikke vet når jeg kommer til å få den. Jeg har ikke lyst til å vente lenger, og ber derfor dere om hjelp.

Er induksjonen nødvendig for å starte på Atkins? Jeg vil ned mellom 5 og 7 kilo. Jeg har selvfølgelig lest det jeg har funnet her om induksjonen, men når jeg leser om regler og tillatte matvarer blir jeg veldig skeptisk til om jeg kommer til å klare dette.

Det første problemet er at jeg er vegetarianer, og de tillatte matvarer er da mye mer begrenset enn hos andre. Jeg spiser fisk og egg, men skulle gjerne hatt tips til et brød jeg kunne laget i og med at frø + er forbudt.

Må man holde seg HELT til reglene eller holder det at man er i ketose? For det er vel det som er poenget? Kan jeg for eksempel spise skagen salat?
Jeg har et ønske om å starte på tirsdag, men skal på fest både denne og neste helg. Om jeg holder meg til gin og tonic uten sukker, blir det et problem? Kan eventuelt kjøre induksjonen noen dager ekstra?

Håper noen kan hjelpe. I og med at jeg ikke har boken enda har jeg kanskje ikke forstått hvordan induksjonen skal fungere. Men som sagt, om noen har oppskrift på et brød jeg kan lage ville dette hjulpet masse. Har tidligere bakt et med egg, kruskakli, linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner og creme fraiche. Er dette heeelt uaktuelt?

Kjedelig å være så motivert og samtidig så kunnskapsløs. Hehe..

pesada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg under 30kh og 1500 kcal om dagen Svar med sitat