Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-11, 23:43   #22
pesada
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 25
pesada er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til Atkins-induksjon

Problemet er at jeg har veldig lite lyst til å være vanskeligere enn jeg allerede er som vegetarianer når jeg er borte. Jeg har ikke behov for å spise pasta og sjokolade daglig, men har ikke lyst til å gå på en diett der et besøk hos svigerforeldrene eller en fest med gamle venner enten ødelegger dietten (kaster deg ut av ketose) eller må planlegges til punkt og prikke. Jeg leter etter et nytt kosthold jeg kan leve med, men det kan jo virke som det kan være en idé å leve ketogent til jeg når målvekt og deretter trappe opp og gå over til Fedon/HFLC når tiden er inne.

Grunnen til at jeg er vegetarianer er helt klart moralske grunner (industrien) og jeg spiser både fisk og skalldyr.

Plastbox: du sier at trening er avgjørende, noe jeg er helt enig i. Jeg trener veldig mye, og må si jeg hadde store problemer med å ligge på 15 g karbohydrater om dagen da jeg trente feks først 50 min intensiv spinning og deretter 60 min styrketrening. Hvordan bør man trene i ketose, og "tåler" man mer karbohydrater når man trener?

Jeg har enda ikke forstått hvilke faktorer som spiller inn når man er i ketose? Det sies jo at man ikke skal telle kalorier, og at man skal spise mye fett. Men så lenge man er i ketose, spiller det noen rolle om man spiser 5 eller 30 g karbo om dagen? Innser at ketose kanskje er stedet å begynne for meg da jeg la på meg noen kilo i julen og gjerne vil begynne litt strengt for deretter å tillate mer etter hvert. I tillegg virker det som atf flere at filosofiene starter her....

pesada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg under 30kh og 1500 kcal om dagen Svar med sitat