Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-07, 17:57   #1
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Kokosyogurt / syrnet kokosmelk

Driver og prøver ut denne varianten for storepoden, slik at vi kan variere mellom denne og Fitline. Fitline har den fordelen at yogurten blir tykk, men det funker ikke på kokosmelk. Da bruker jeg soyamelk.

KOKOSYOGHURT:
Hell en boks kokosmelk oppi et glass.
Jeg kjøpte 1/2 liter fra santa maria på ica stormarked. (3 karber pr 100 g ). Men en får kjøpt økologisk kokosmelk på meny/ultra.
Åpne noen kapsler probiotika (f.x fra biocare) og hell oppi. Rør. (Jeg hadde NDS probiotikapulver for hånden akkurat nå, hadde oppi 2 ts).
Rør litt noen ganger om dagen i to -tre dager. Det kommer an på
temperaturen og hvor sure dere liker yogurten.

De fleste bakteriene gjør den bare sur, ikke tykk. Men fint alternativ til biola for den som er melkeintolerant. Og kanskje også for den som ikke liker biola.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat