Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-05, 19:04   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ja - du kan godt kombinere lavkalori og lavkarbo - etter de rammene din diett/filosofi gir deg. Det spørs også hva man legger i ordene lavkalori og lavkarbo. Det er fullt mulig å spise lavkalori Atkins - det har jeg gjort lenge jeg (hvis 20 karber / 1250 - 1450 kalorier pr døgn er lavkarbo/lavkalori da !). Men du vil ikke ta avmer om du allerede har jevn vektnedgang med lavkarbo uten å telle kalorier. Det viser erfaringen fra de som har forsøkt det.

Å telle kalorier - altså å gå lavkalori i tillegg til lavkarbo - har altså ingen hensikt om ikke vekttapet har stoppet helt opp. Da kan en av årsakene være at du rett og slett spiser for mye kalorier. Det kommer an på hva slags forbrenning du har og hvordan DIN kropp reagerer. Og å kutte ned på kaloriene må ikke gå på bekostning av inntak sunt fett som kroppen trenger. Da blir det lavfett......og lavfett /lavkarbo - DET funker ikke i lengden om man er på en ketose indusert diett.


Atkins laget en "tommelfinger regel" for de som oppdaget at de også måtte se på kalori inntaket . Han sa 10-12 ganger din egen kroppsvekt i pund/lb's pr dag. (Jeg veier f.eks. 139 lb - jeg bør ikke ligge under 1390 kalorier eller over 1668 kalorier pr døgn om jeg ønsker vektnedgang). Ikke mer, ikke mindre. Dette var basert på erfaringer fra hans pasienter gjennom 20-30 år.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat