Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-12, 14:24   #4
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dette med LCHF og barns kosthold.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg ville heller gitt de LCHF enn både mye fett og karbohydrater... karbohydrater fører til økt blodsukker som igjen gir økt insulinutskillelse. Insulin er som kjent nøkkelen til lagring. Så kort oppsummert er det veldig lett å legge på seg om man blander dette. Så sørg hvertfall for at kabohydratene er av det trege slaget, som fullkornspasta o.l.

Veldig enig med Carisma her. Men dette bør man vel heller følge med på barnets utvikling tenker jeg? Hvis barnet er på god vei mot overvektighet, og ikke bare naturlig polstring som barn gjerne har, så tenker jeg at de ikke nødvendigvis må gå på LCHF? Ikke at jeg er sleptisk til LCHF ift mye fett og mye karbohydrater, men jeg er mer skeptisk til fullstendig frislipp på sukker og alt for mye ferdigmatprodukter. Syndere er jo gjerne youghurt, is, frokostblandinger, hvitt mel, brus, godterier og way too much pasta og ris i hverdagen. Er jo barnene rimelig innenfor normalkurven på vekst og vekt, så er det vel ikke noen grunn til å ta bekymringene på forskudd tenker jeg. Resten vil nok komme naturlig hvis både mor og far spiser ren, naturlig mat i størst mulig grad og ikke belønner unga med hurtige karbohydrater

  Svar med sitat