Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-05, 10:24   #14
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zoë


Jeg har lenge hatt lyst til å si at jeg synes ikke den artikkelen i Det Nye om ortoreksi var så på jordet som mange her inne syntes. Jeg er ikke enig i DNyes vinkling på at Lavkarbo = ortoreksi. Slett ikke. Det var både urettferdig og feil. Men at pinlig opptatthet av hva en putter i munnen hvert sekund på døgnet, hver dag i årevis er ortoreksi, det er sikkert. Alle kan utvikle dette ; veganer er bl.a i faresonen pga det strenge kostholdet. Og Atkins induksjon i noen uker til side; om en faller i staver av dårlig samvittighet over at en spiser en tomat for for mye - for tomater er jo litt fy-fy pga litt høyere karboinnhold enn blomkål - DA skal en kanskje stoppe opp og tenke litt.

Jeg er HELT enig med deg!! Det jeg ville frem til var at Det Nye vinklet det nesten sånn at det var KUN lavkarbokosthold som førte til Ortoreksi og at omtrent ALLE lavkarbere var syklige! .........

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat