Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-07, 14:23   #5
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a
Unhappy

Sv: frokostpannekaker

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Her en variant som passer til all slags pålegg:

Superdupergod Frokostpannekake.Totalt 6 kbh

2 egg,
4 ss cottage cheese
2 ss rømme
2 ss rapsolje
1 ss kruskakli
2 ss ketolyse bakemix
en klype salt
en klype bakepulver
2ts natreen pulver ·
Stekes som en stor pannekake eller som 2-3 små i smør på begge sider. Middels varme
Kan være vanskelig å snu, litt porøs.

Lagde disse nå, super gode!!!!!
Jeg har ikke bakemix'en, så jeg brukte soyaprotein, og syns ike det ble noe særlig bismak alikevel.....åsså ble det lit mindre kbh.
Jeg lagde 6 små lapper, da er det lettere å regne ut hva jeg har spist.....selvom det var vanskelig å la det ligge igjen noen.....

Men jeg sliter litt med motivasjonen om dagen....veide meg idag, og har gått opp rundt 1 kilo(har foreløpig ikke digitalvekt, så jeg tar det med en klype salt, men lell.......)
MEN: jeg føler jo liksom at jeg kan se at jeg har gått ned, så jeg målte meg, og har tatt av 1 cm rundt midje, 1 cm hals, 1 cm på overarm, og nesten 2 cm på lår.(på 1 uke)
Men er likevel litt sånn mellomfornøyd, uten at jeg vet hvorfor....Jeg føler at jeg har gått ned så mye mer enn hva som vises på vekt og mål. Når jeg skal måle og veie, har jeg vel litt for store forhåpninger............................ Men det er jo bra.....!?
Uffffff, sikkert bare en dårlig dag...Men når jeg spiser ziggylapper eller frokostpannekaker, får jeg dårlig samvittighet etterpå, noe jeg heller ikke vet grunnen til....

  Svar med sitat