Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-15, 21:28   #16
Honningtre
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2015
Innlegg: 8
Honningtre er på en erverdig vei

Sv: Økende smerter - reumatisme? Anti-inflammatorisk kosthold?

Dette tror jeg med sikkerhet jeg kan si at er fibromyalgi. De symptomene du beskriver, er som tatt ut fra en informasjonsbrosjyre om fibromyalgi. Før trodde man at dette var en psykosomatisk lidelse, men det er faktisk en betennelsestilstand i sentralnervesystemet. Det finnes ganske ny forskning på dette. Er du mye trøtt? Har du hang til depresjon? Mye vondt i hodet? Det er i så fall typisk.

Jeg ble anbefalt på sykehuset å gå over til lavkarbokosthold med et par modifikasjoner. Jeg skal få i meg havre og en frukt hver dag. Ellers, lavkarbo. Det blir havregrøt og appelsin for meg. Du bør også holde deg unna svinekjøtt. Alle revmatikere bør holde seg unna det, og fibromyalgi er en revmatisk sykdom.

Anbefaler deg en tur til fastlegen, men vær forberedt på at han kanskje ikke er helt oppdatert på dette. Synes også du skal google i vilden sky. Du finner mye info på den måten. Et av de mest typiske funnene hos pasienter med fibromyalgi, er 18 punkter som legen kjenner på. Dersom 11 av disse er smertefulle, er det høyst sannsynlig fibromyalgi. Jeg hadde utslag på alle 18. Lykke til!

Honningtre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ymse Svar med sitat