Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-10, 16:31   #26
Tulipa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sør-Troms
Innlegg: 18
Tulipa er på en erverdig vei

Sv: PCOS: Noen som har hatt SA og senere klart å føde levende barn etter lavkarbo?

Godt å høre at Metformin virker så godt på så mange. Jeg får virkelig masse ny guts av å lese om dere! Utrolig glad på deres vegne!

Nå vet jeg jo ikke om jeg kvalifiserer til å få det, eller om jeg er insulinresistent.
Beskrivelsen "kjøre med håndbrekket på ()" passer forresten perfekt for hvordan jeg har det nå. Jeg gir full gass. Vekta står stille!

Tulipan skal jeg sannsynligvis vokte godt på konsert i helga, så slank og ekstra lekker som han begynner å bli allerede! Vi takler kostholdet så godt at jeg tror dette er noe vi kan leve med fremover, men jeg hadde håpet at det skulle bli vekttap for min del også.

Blodprøvene som er tatt hos fastlegen viser "flott" blodsukker og 3,5 i kolesterol. (som visstnok skal være kjempefint..)
Er insulinresistens noe man enkelt finner ut av med blodprøver? I så fall kan dette ikke være det som er grunnen til mine vektproblemer. Hvordan utredes man for dette, og hvilke prøver tas?

Jeg blir jo gravid, men mister etter en tid. På en måte har jeg lyst til å kjøre på og bli gravid igjen og se om lavkarbo-kostholdet hjelper. Men nedturene i år med MA og SA har vært tøffe, så vi vil vente litt i håp om å få utredning. Har vært utrolig sliten under og etter svangerskapene mine. Kjenner ikke at jeg er mentalt klar for et nytt svangerskap med konstant angst for å miste- ikke riktig enda.

Nå kjenner jeg at den evinnelige trettheten begynner å slippe taket litt, og overskudd jeg ikke har kjent på årevis glimter til innimellom. Er overbevist om at kostholdet er årsaken.

Er det noen av dere som har prøvd ketose-kur med pulver - a la Easylife? Er så klar for å miste noe dødvekt her at jeg gladelig tar noen uker med sult nå. Hvis jeg skulle bli så desperat, så kan jeg jo bare gå tilbake til lavkarbo om jeg ikke holder ut? Lurer jo på om jeg ødelegger noe om jeg skulle prøvd noen uker med ketose på pulverdiett.

Noen med eraring?

__________________



Tulipa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten- deretter lavkarbo Svar med sitat