Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-06, 10:31   #80
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Red face

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av HP

Jeg bladde litt i Skaldemans bok i morges, og kom over et avsnitt. Limer det inn her:

** For norge innebærer disse EU-reglene en liberalisering på endel områder

Fra Skaldemans bok – side 227.

Skriver mer når jeg har lest hele boka, - noe som forøvrig er et bra tips for enhver bok som en velger å basere helsen sin på.

Hei
Jeg legger meg flat - som det heter nu om dagen- jeg har gjort Skaldeman litt urett. Jeg har speedlest boken, og på grunn av uvanlig mange gjentakelser har jeg ikke fått med meg dette. Uansett at dette vil moderere min holdning til selve konseptet litt, så mener jeg stadig at holdningen til viktigheten av vitaminer og mineraler er for slapp. Multivitamintabletter er en dårlig løsning, da opptaket er dårlig sett i forhold til A: vitaminer og mineraler fra kosten ( der vi har fått dem i millioner av år ) og B; å ta flere tabletter om dagen for best mulig opptak.( en del vitaminer og mineraler hemmer opptak av hverandre, og organisk bundne mineraler opptas bedre - 20 gange bedre for gjærbundet krom i forhold til kromsalt- enn mineralsalter.)
Men Skaldeman er kanskje litt unskyldt da han jo er journalist og ikke ernæringsfysiolog. Men gir man ut en bok om slanking bør man ha gode kunnskaper eller få boken korrigert av eksperter.

Jeg skal lese sidene du har funnet.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat