Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-05, 08:53   #20
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

En ting er sikkert..man vet ikke hva som funker før man har prøvd...

Jeg har skrevet en melding på OE-tråden, der jeg forklarte noe om hvordan vi er tilpasset svingningene i årstidene og mattilgangen... for det er ikke tvil om at vi i dag har både sommer og høst hele året... noe som ikke er normalt om vi ser det i forhold til menneskets ernæringsmessige historie...

Poenget er at det jeg ville ha prøvd først, er å kutte ut frukt, nøtter, rotgrønnsaker og kornvarer. Dette er alle matvarer som kan signlisere kroppen om at nå er det høst.. så nå er det på tide å forberede seg på en ny vinter, med det resultatet at kroppen stopper fettforbrenningen i et forsøk på å holde på det fettet den har i påvente av vinteren... som aldri kommer med vår ubegrensede tilgang på frukt, korn og andre grønnsaker året rundt i butikkhyllene...

Melkeproduktene ville jeg ha ventet med å gjøre noe med...

Men kan jeg spørre om hvor mange kilo du har som mål om å gå ned... og har gått ned??? Grunnen er at om man nærmer seg ålvekta, så kan kiloene sitte ganske så hardt... og da trengs det ofte andre virkelidler for å få brutt platået...

En annen ting... hvordan spiste du før du begynte på lavkarbo i august/september??? Grete Roede eller noe lignende???

Ellers så anbefaler jeg deg også å se på denne meldingen som trolljenta la ut... tror det evt kan hjelpe deg litt på vei...

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=313

Personlig ville jeg ha venta med karbodagen om jeg hadde vært deg... og heller sett om det med nøtter, korn og rotgrønnsaker hjelper deg først... men det forutsetter at du spiser nok fett, ikke fullt så mange proteiner, samtidig som du holder karbene på et minimum...


Sist redigert av Ziggy : 07-12-05 kl 09:18.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat