Tråd: Sjokolade
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-11, 21:08   #6
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hei Kristin81. Det stemmer at søtsuget forsvinner når du er i gang med lavkarbokostholdet og kroppen finner seg til rette med det. Det er meget mulig du utsetter/forlenger prosessen når du spiser litt Sjekk at du får i deg nok fett, det er vesentlig. Etterhvert finner du ut at sjokolade ikke er så godt lell og behovet for noe søtt er borte.

Hilsen en sjokoladeelsker som helt greit greier å la cavaliersjokoladen i kjøleskapet ligge - den frister ikke. Men når jeg venter mensen

Takk for svar! Jeg synes det er litt utfordrende å få i meg nok fett, er ikke så glad i smør o.l. men bacon og fløte liker jeg godt
Prøvde å lage meg LCHF-pannekake fra boka "Matglede med lavkarbo", bestående av masse smør og mange pakker bacon -falt ikke helt i smak. Men jeg finner vel mer ut av dette etter hvert

Skulle ønske jeg også kunne klare å la sjokoladen bli liggende i kjøleskapet!

Også lurer jeg litt på hvorfor Cloettas sukkerfrie sjokolade, Cavalier og Atkins-barer er så mye bedre for oss lavkarbere enn vanlig melkesjokolade? kanskje et dumt spørsmål, men: er ikke disse sjokoladene også ganske "ille" for oss som vil ned i vekt?

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat