Tråd: Muskelsmerter
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-16, 09:49   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Muskelsmerter

Jeg har de siste par årene opplevd at en merkelig smerte i musklene har eskalert, fra å før merkes noen ganger innimellom, maks et par ganger i halvåret, til å nå komme nærmest daglig.
De kan dukke opp ganske random i armer og bein, hender og føtter, men alltid et par fingerbredder unna leddet. Aldri i selve leddet eller muskelfestet. Det føles som en blanding av slag fra en sånn hammer man sjekker reflekser med, og strøm man bruker på slike padder for lymfedrenasje o.l. Noen ganger bare som en murring, andre ganger rykker jeg til og nesten hyler ut. Al fra et par "slag" til 20-25.
Som sagt er dette såpass vilkårlig at jeg ikke klarer å knytte det direkte mot matvarer eller aktiviteter. Men jeg kommer jo ikke unna at "alle" kvinner på ene sida av slekta har fått diagnostisert fibromyalgi like etter fylte 40.
Dere som har diagnosen, hvordan føles smertene? Sitter de mest i ledd eller i muskler?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat