Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-11, 10:36   #69
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

åh, jeg blir så glad og samtidig så motløs når jeg leser dette. Jeg jobber på skole og vi har en sånn "klassisk" umulius som det virker som alle sammen bare har gitt opp, og lar han styre med sine sinneutbrudd og raserianfall. Spiller ingen rolle, vi bare låser han inne liksom...

Jeg satt meg ned med gutten etter første gang han slo meg ned og snakka med han om mat og hva han spiste, når han spiste og når han som regel ble sint og sånn. Jeg har siden den gang sett ett klart mønster på at han får 99% av utbruddene sine like før lunsj og i siste time.

Frokost: Brødskive med nugatti eller brødskive med syltetøy eller banos.
Lunsj: Brødskive med nugatti eller brødskive med hvitost og kaviar

Vi er fruktskole og han spiser som regel en frukt også til lunsj.

Middag: Klassisk norsk kost

Jeg har prøvd gang på gang på gang å ta opp at kostholdet hans kanskje er skyld i mange av utbruddene hans. Han har KLASSISK diabeteskropp 11 år gammel, og når han blir sint så fader han helt ut. Jeg mener det, han blokkerer helt ut, og utbruddene hans skjer på sekundet, man rekker ikke å se den komme med mindre man er vant til utbruddene hans.

Og jeg blir avfeid og avfeid. Gutten har adhd, blablabla, må medisineres og noen jeg kjenner sier at han må på lukka avdeling fordi han er gal. Og det er så SYND, for jeg er skråsikker på at en endring i kostholdet hans ville fått en litt roligere og harmonisk gutt Jeg føler det at vi svikter han, alle mann&kvinner.

Så trist å høre Det er for få her i landet som ikke skjønner hva kosthold kan gjøre med en.. Eg har en barnefar som klager over at han er fjern hos han. Ja, er det rart når det går i kneipp, pølser og godteri hele helga??
Ble litt frustrert nå når han kom hjem fra 3 ukers ferie fra faren og har lagt på seg 3 kg.. På 3 uker!!! Hjelpe meg altså.. Ganske mye, så det var godt å få han tilbake på vanlig kost.. merka han var litt vrang de første dagene etter at han kom hjem ja :P
Foreslår at du gir foreldrene ett eksemplar av kjernesunn familie boka. De har de på de fleste bibliotek.. For dette hjelper

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat