Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-11, 17:22   #39
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Irritabel tarm: Når bør en merke bedring?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvor lenge har du holdt på med lavkarbo nå? Har du vært til lege for å få sjekket ut for eventuelt chrons eller ulcerøs kolitt? Hvis disse akutt-tilfellene med vann-diare fortsetter utover et par mnds tid etter at du har spist lavkarbo bør du henvises til en spesialist...

Jeg har selv chrons, og den diareen der er ganske kjent... jeg ble noe verre de første 2-3 ukene på lavkarbo, men så ble diareen sakte men sikkert borte.

Maltitol gir meg slike akuttreaksjoner i dag...

Jeg har gått på lavkarbo 4 uker på torsdag.
Stort sett så er magen ok, men så PLUTSELIG, kjenner jeg det. Det er ikke slik at jeg kjenner at jeg kanskje må på do om en times tid .... Nei, jeg kjenner at det skjer noe i magen kanskje et halvt minutt før jeg MÅ. Så jeg rekker ikke annet enn å løpe til nærmeste toalett.
Det er så ille at det hemmer meg nå, for jeg gruer for å gå noe sted. Ut på tur de dagene jeg har diare er omtrent ikke aktuelt. For jeg har liten lyst å måtte sette meg ned i en snøhaug.

Jeg ser ikke sammenheng med hva jeg spiser. Har hatt misstanke til melkeprodukter som fløte, for jeg vet jeg reagere på melk og fløte ,men jeg kan spise det, og så skjer ikke noe .... eller jeg kan få vanndiare.

Men jeg er ikke lenger oppblåst, og magesmerter og kramper er borte. Det var så ille før at svetten rant av meg, og jeg bare ønsket å dø, fordi jeg ikke holdt det ut.

Har ikke hørt om chrons før.

Har måttet bruke imodium/loperamid mot diare før. Men det var ikke denne "vann diareen". men da fikk jeg alltid forstoppelse noen dager, og så var det påan igjen .

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat