Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 09:42   #18
Marika
Medlem
 
Marika sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Marika er ny på veien

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Heisann
Jeg jobber meg også ut av sf for tiden (eller... har gjort det de siste 3 årene...) og er med i brukergruppen for oss med en sf. Det er ganske stille på det forumet, så at det er fler som søker seg inn der, og kan dele erfaringer, er flott!
Lav karbo hjelper meg, men jeg har fremdeles problemer med å kaste fettangsten fullstendig overbord. Da den angsten herjer som verst blir det til at kroppen hyler etter andre usunne ting, og jeg kan hive innpå sukkerfri brus / pastiller / tyggis / frukt mv til magen står som en sperreballong, og alt blir MYE verre. Så jeg kjenner meg godt igjen i trådstarter sine opplevelser.

De siste dagene har jeg vært litt flinkere; ingen kunstig søtsoff og ingen frukt, og magen har det bedre - definitivt - OG dermed psyken også!

Jeg vil gjerne nevne Espen Rostrup som en "inspirasjonskilde", i tillegg til forumet her selvsagt. Jeg hørte om han på TV2 på mandag/tirsdag da de hadde om lavkarbo. Han er hjertelege/forsker ved Haukeland sykehus og har en blogg der han har lagt ut mye nyttig stoff om lavkarbo og innføring i et lavkarbokosthold. Anbefales!

Lykke til! Stå på! Vi kan klare dette

Marika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat