Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-11, 19:50   #13
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Sv: Moderat karboinntak

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Du MÅ ikke ha sjokolade, det er bare noe du tror og tviholder på Jeg var en skikkelig sjokoholiker, men nå har jeg ikke rørt en bit siden november i fjor. Det var til og med helt uproblematisk å kutte det ut

Om du skal leve lavkarbo, bør du finne alternativer til det du tror du ikke klarer deg uten. Mørk sjokolade, Atkinsbarer, bær med pisket krem o.l for å stille litt søtsug etter hvert. Søtsuget vil bli borte etter en periode på lavkarbo.

Om du ikke er villig til å i det hele tatt vurdere å legge vekk sjokoladen, bør du kanskje se litt på tankemønsteret ditt. Hvorfor må du ha sjokolade? Det er ikke noe kroppen din trenger.

Nei det er kanskje ikke noe jeg MÅ ha, men noe jeg VIL unne meg. Sjokolade er for meg det beste i verden og jeg vil ikke leve som en asket. Jeg vil ha noe å se fram mot, og det finnes ingen alternativer til sjokolade som er bra nok for meg. Jeg syns livet hadde vært utrolig stusselig hvis jeg skulle valgt bort alt jeg syns er godt. Heller leve litt kortere og ha god livskvalitet enn å få noen år ekstra og ha valgt bort alt det gode..

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat