Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-06, 09:32   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: spis lowcarb og bli gravid

Nasse:

det blir nesten umulig å svare på hvor mange knekkebrød du kan spise per dag om du ikke har en fast filosofi... Men du kunne jo feks. brukt metoden til "Bedre uten brød"-boka som anbefaler at du ligger under 72 gram netto karbohydrater per dag. Det er jo ganske mye, og da kan du spise LITT fullkornspasta, en liiten potet, en neve ris (helst grov da), en par brødskiver osv (ikke alt dette på en dag da), så lenge du teller karbohydratene og ikke overskrider 72 gram per dag.
Utenom dette kan du spise så mye du vil av fett og en god del proteiner.

Det blir slett ikke ensidig når du kuttet ut poteter, pasta og ris, tvert imot. Jeg spiste MER ensidg da jeg spiste disse matvarene. For nå kan du bytte dem ut med blomkål (most, "ris", kokt), brokkoli (feks. smørdampet, gratinert), paprika (stekt i strimler feks), sopp (stekt, fløtestuet), auberginer (godt i moussaka/lasagne), squash, turnips (godt som "lasagneplater"), agurk, tomat, selleri, reddiker, alle typer løk, hvitløk, osv.

Du kan også bruke litt Fedon-pasta, den fås jo både som skruer og tagliatelle nå, eller du kan bestille lavkarbopasta fra diverse nettbutikker. Smaker sikkert hoppetau, men det får så være.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat