Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-09, 10:36   #55
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er fett og ketose farlig?

Takk for tålmodigheten! Jeg ser jo at jeg bidrar til forvirring med å bruke begreper på en noe unøyaktig og lite vitenskapelig måte... Jeg beklager dessuten uttrykket "henfallen til gamle kaloriteorier".

Opprinnelig lagt inn av Pål, her.

Forutsatt at Kula har gjort korrekte målinger med henhold til energiinntaket sitt, så finnes det bare en eneste grunn til vektnedgangen; energiforbruket har vært høyere enn inntaket. Noe annet ville være usannsynlig. Hadde dette resultatet dukket opp i forskningen ville vi automatisk forsøkt å finne ut av hvor vi hadde målt feil.

Jeg foretok sporadiske beregninger av hvor mye energi maten inneholdt. Det er klart at her er det slingringsmonn. Allikevel var forskjellen i energiinnholdet så stor før og etter min kostomlegging at jeg syntes det var bemerkelsesverdig. At aktivitetsnivået var tilnærmet identisk gjorde det jo ikke noe mindre bemerkelsesverdig for meg. Forklaringen må jo da ligge i at kroppen bruker opp eller kvitter seg med energien på en annen måte.

Mulig det er kombinasjon av høyere kroppstemperatur, mer energikrevende metabolisme og mer energirik avføring?



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat