Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-15, 16:58   #112
solgry
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 3
solgry er på en erverdig vei

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har hypothyerose og kritisk lavt jodnivå. Skal nå begynne på jodtilskudd, altså Lugol's oppløsning. Dessverre er det vanskelig å finne noen informasjon om det på nettet, egentlig, da dette ikke er så vanlig å bruke som tilskudd for mennesker lenger, men visstnok er ganske effektiv, av det lille jeg fant. Jeg har tidligere prøvd kelp, men opplevde at skjoldbruskkjertelen hovnet opp noe veldig, og det var så ubehagelig at jeg ikke har turt å prøve det igjen.
Dosen joddråper jeg skal ta er to dråper i vann to ganger daglig.

Det jeg lurer på er om det er noen her som har prøvd det, og hvilken effekt hadde dere av det? Jeg tenker både på formen, altså konsentrasjonsvansker, hjernetåke, lavt energinivå, smerter, og ellers synlige fysiske utslag av jodmangel/hypothyerose, som tynne negler, håravfall, krakelert hud på kroppen, etc.

Jeg skal også begynne på progesteronkrem, men det er ikke før dag tolv i syklus, så jeg får ikke begynt på det før i slutten av neste uke.
Er veldig spent nå, og det hadde vært ålreit å høre om andres erfaringer!

Hei! jeg lurt på hvordan man får tak i lugols dråper eller tabletter i Norge. jeg har lavt stoffskifte og har lest mye bra om dette jod tilskuddet. de har det i Sverige men det er umulig å bestille det til Norge. så lurte på hvordan du gikk frem for å få det?

solgry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat