Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-12, 16:48   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Saftige minimais-rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

God ide å bruke minimais. Jeg må ta halv posjon, hvor mange gram mais skal jeg bruke da?(Hvor mange gram er det i en boks, og hvilket merke har minst karber?) Istedet for smør skal jeg bruke cc ellers blir det så mange kalorier.

Det er som regel ca 220g faktisk minimais i en 400g-boks. Jeg brukte Green Giant, som har noe sånt som 2,9 kh per 100 gram - fordi det er den de har på min nærmeste Rema - men jeg vet det finnes varianter som ligger lavere enn det også. (ICA sin minimais er merket veldig lavt, om jeg ikke husker feil.)

Jeg synes ikke det ble så innmari masse kalorier med smør, men jeg er jo i overkant småspist - oppskrifta kan nok justeres hit og dit for å passe den enkelte.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat