Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-12, 18:02   #13
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Jippi! Cavalier søtet med sukrin og stevia i Norge!

For å presisere:

Cavaliersjokolade med stevia er IKKE tilsatt raffinert sukker, men ulike ingredienser (f.eks melkepulver) for de ulike variantene vil naturlig nok gi ulikt med kh. Det vil si at de lyse variantene og variantene med frukt vil være blant de med mest kh, men fortsatt ikke fra tilsatt sukker.

Jeg leste hele bloggen og det ene eksemplet som er gitt der er jo en av "verstingene". Det er fortsatt ikke rent, tilsatt sukker i baren, det kommer fra melkepulveret for det meste. En slik bar som er på 40 g vil inneholde 7 g kh og er dermed milevis fra Freia/Nidar alternativene, men vil selvfølgelig ikke være noe for dem som ligger veldig lavt i kh.

Selv sverger jeg til disse siden de ikke påvirker blodsukkeret mitt noe særlig, spiser jeg derimot et par rute mørk sjokolade med sukker, fyker det i været selv om det ikke er så mye mer kh totalt. For meg betyr det en del hvor kh kommer fra, jeg ser rett og slett en del på GI også ikke bare totale antall kh.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat