Tråd: Fettkilder
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-14, 00:47   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Fettkilder

For min del satser jeg på å velge fettrikt kjøtt, fete gode høner eller fet fisk til middag, og dermed er det dette fettet som er hovedkilden til fett for meg.
Ellers steker jeg mat i olje eller ghee, og bruker også olje på salater om jeg har det som tilbehør.
Jeg kan ikke spise meieriprodukter, så saus hos meg er svært ofte laget av god gammeldags hjemmekokt kraft smaksatt med alt i fra krydder/urter til vin/eddik. Kraften min inneholder også en del fett siden den er kokt på margbein/fiskehode og hale eller hel kylling/høne.

Man kan få i seg mer enn nok fett ved å velge riktige kjøtt/fiskestykker slik at det i grunnen ikke trengst noe mer fett.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat