Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-14, 10:42   #107
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som skal starte med ED nå på nyåret?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg går ikke på eurodietten altså, men har jo lest om den en del her inne og hva dere spiser og sånt - og jeg stusser veldig. Det går jo ekstremt mye i sjokoladepudding, desserter, sjokoladefrokost (!), kjeks og kakaoer!? Dette er jo ikke ting man (som i "normalvektige") spiser til daglig - så hvorfor er det så mye av denne typen på denen dietten? Hadde det ikke vært smartere å ha noe som er mer som vanlig mat? Lures ikke hjernen til å tro at dette er det som er lurt å spise på denne måten?

Jeg vet ikke, jeg synes bare det er litt pussig...

Altså, de har vel utviklet produktene også for å ikke bare tilfredsstille alle, men for å få til produkter som smaker godt. De fleste jeg kjenner som har gått på denne har sagt at de salte produktene, de få av dem de likte, fikk de HELT i vranghalsen veldig fort. Kan hende det er lettere å lage søte måltider av den typen som folk kan takle i lengden.

Kan også være en pedagogisk tanke om at noe med dette skal være lystbetont, type "sweet treat". Langtidsvirkningene av en sånn diett, altså, matvanene du får inn, bør vel ikke overvurderes fordi mange av produktene er søte, dette er jo ikke en måte man lever på resten av livet, og det første man skal introdusere er jo kjøtt og fisk og slikt, og dietten fokuserer jo MYE på grønnsaker. Men Eurodietten er uansett ikke en livsstil.

Når det er sagt så har jo alle sånne klassiske pulverdietter som Noka og Nutrilett, OG proteinbar/shake-produsenter kjørt på dette med søte ting. Og, selv om de utvikler etter hva som selger mest, så ser jeg at de har økt på med mer salte ting. Akkurat hvorvidt man får for vane å spise søte ting under en så ekstrem diett synes ikke jeg er noe å henge seg opp i- om man samtidig får inn en vane med massemasse grønnsaker er det en bedre ting!


Sist redigert av Ethereal : 28-03-14 kl 15:14.
Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat