Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-11, 11:40   #109
Bjørnegutt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Jessheim
Innlegg: 5
Bjørnegutt er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Noen råd til dere som er nye påLavkarboHar lyst til å anbefale alle som er nye på lavkarbo å lese en god bok om emnet. Jeg føler at det er altfor mange som starter uten å ha nok kunskaper om kostholdet. Det kan resultere i at du ikke oppnår de resultatene som du håper på. Jeg anbefaler den nye boka til A. Eenfeldt: MATREVOLUSJONEN eller kanskje SPIS DEG NED I VEKT av Skaldeman. Forlaget lille måne har flere lavkarbobøker. Du finner masse god lavkarbomat hos sunnfamilie.net
Jeg vil si litt om metformin som er den medisinen som hjelper mange med PCOS. Den er den mest vanlige diabetesmedisin Les her:http://www.lommelegen.no/322770/metformin
Problemet med å begynne på lavkarbo for folk flest er at maten blir litt ensformig. Det er først når du har begynt å lese i matvaretabeller og lese om lavkarbomat på nettet/i bøker at du virkelig får dreis på det. Til slutt vil jeg si noe alvorlig. Med feil kosthold(mange karber) får mange overvekt og plager som bl a. gir diabetes som igjen står for 2/3 av alle hjerteinfarkt. Gjennomsnitlig levealder for diabetikere er ca 65 år .Hvis du starter et liv på lavkarbo vil du garantert få et friskere slankere og lengre liv. Da vil du sansynligvis unngå eller reversere disse sykdommene. Lykke til

Bjørnegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat