Tråd: Aspartam
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-12, 14:09   #30
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Aspartam

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det skjer bemerkelseverdig ofte at folk her inne rapporterer at de har vektstagnasjon, og det viser seg at de drikker mye lettbrus, og når de slutter med det går vekta ned igjen. Dette ser jeg stadig vekk. Det er ikke noe vitenskapelig hold i det, men jeg synes den store tendensen taler for seg selv. At man legger på seg av sukkerbrus, eller sukker i det hele tatt er jo et fysiologisk faktum. Ikke mye å lure på hva som skjer med både blodsukker og insulin.
Og hva angår kalorier så vil jeg for mitt vedkommende si at det har ingen relevans. Jeg har aldri hatt noen grunn til å telle kalorier.

Nei, når lavkarbo metter så bra som det gjør trenger de færreste av oss tenke på kalorier I alle studier er det noen som reagerer ulikt på noe, i flere av studiene ift søtsug reagerte antagelig noen av deltagerne med søtsug på aspartam, men siden flertallet ikke gjorde det blir konklusjonen deretter.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat