Tråd: Aspartam
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-12, 18:22   #39
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Aspartam

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ok, la oss si at det faktisk ikke er aspartam som fører til diverse merkelige fenomen hos de som iinntar lightbrus og andre produkter. Hva kan det være da? For noe er det, uten tvil!

Plutselig blodsukkerfall kan jo stå for mange av symptomene på diverse lister som finnes rundt omkring, en bivirkning som forsåvidt gjelder all 0-kalori søtning. Andre bivirkninger kan jo komme av at kunstig søtning generelt forvirrer belønning- og nytelsesdelen av hjernen. Noe som kanskje kan forklare enkelte tilfeller kan jo være den allmektige suggesjonskraften, jeg fikk kritikk sist jeg kom med dette argumentet, men jeg tror ikke det er så usannsynlig etter alt det negative fokuset på aspartam.. Så sitter man jo igjen med de som har en reell intoleranse for aspartam slik man kan ha ovenfor andre ting. En venn av meg f.eks. opplever svimmelhet, kvalme og hodepine når han tar ibux, uten at det betyr at de som ikke opplever disse bivirkningene må holde seg unna ibux. Nå mener jeg ikke å si at aspartam IKKE er farlig.. Men personlig tror jeg ikke det er de umiddelbare bivirkningene av aspartam vi nødvendigvis bør være redde for, men den eventuelle langtidseffekten av hyppig inntak. Som etter hva jeg har forstått vil gi langt større konsekvenser hvis disse forskerne har rett.. Det er infoen om dette som burde spres, ikke de for lengst motbeviste argumentene som vanligvis florerer rundt.


Sist redigert av shailene : 11-04-12 kl 18:36.
shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat