Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-15, 20:21   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-kokebøker med utregnet karboinnhold for oppskriftene

Er ikke helt tilhenger selv av slike ferdig utregnede oppskrifter både fordi oppskriftene oftest er til mer enn en porsjon og uansett må man vite hvor mye man da spiser, men også fordi enkelte ting kan ha forskjellig karbohydratinnhold om man ikke kjøper akkurat det samme merket som er brukt i oppskriften.
Ser at i "Våra besta GI-resept" står det oppgitt karbohydratinnhold, men kun det. I bladet "Helsemagasinet" (tidligere VOF) har de oppskrifter hver gang der næringsinnoldet er oppgitt.
I starten veide jeg stort sett alt, nå tar jeg det litt mer på slumpen, men tar jevnlige stikkprøver på vekta for å se at jeg ikke "glir ut".

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat