Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-09, 11:13   #2
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Antidepressiva

Ja, hvorfor ikke. (edit ) Nå er vel Vival beroligende og ikke antidepressiva, men skrev nå likevel jeg....

Vival
Virkning - holdt angsten i sjakk, ro, søvn, mer avslappet generelt
Bivirkning - avhengighet, sløvhet, likegyldighet

Vektøkning er jeg usikker på om var vivalen eller angsten, nok en kombinasjon av begge deler. For meg var mat en måte å rømme på.

Det var nødvendig en periode for å faktisk "komme nedpå", for å skjønne at det var faktisk en psykisk lidelse og ikke noe fysisk. Slik at jeg kunne finne ut av "triggerene" mine ift kroppen min.

Men, så ble det faktisk slik at jeg hadde angst når jeg IKKE hadde vival i nærheten. Og det var skremmende... Dersom jeg skulle noe utenom det vanlige (sosial utekveld, møte, ferie - you name it) ble det panisk om jeg ikke hadde vival i vesken. Trengte ikke ta den, men måtte vite at muligheten var tilstede.

Har fremdeles vival i hus, men brukes knapt. 20 tabletter i halvåret maks. Når ting røyner på - spesielt familieorienterte utfordringer. Da vil en om kvelden gjør at jeg sover. Tidligere hadde dette vært et nederlag, nå er det .... greit nok.... tror jeg.

I utgangspunktet spiser jeg knapt en tablett, og det å få respept på Vival var nesten mer deprimerende enn det å ha angst. Men jeg kjenner etterhvert min kropp og finner stadig ut flere måter å løse mine utfordringer på.

Kan nevne at de som tror det er enkelt å innrømme angst og i neste omgang få medisinering for det, tar helt feil. Det er vanskelig, ofte nederlagspreget, men i noen tilfeller nødvendig for å få nok ro til å kunne "se bak angsten "- triggere, grunner og finne andre måter å takle det på.

Sorry - litt mer en du ba om

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat