Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-12, 22:34   #5
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kan barn få for mye proteiner?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vegard Lysne har noen betraktninger rundt akkurat det med barn og "lavkarbo" kosthold her

Når det gjelder proteininntak, har de studiene jeg har lest ikke funnet fare for at man kan spise for mye protein - studiene testet med opptil 3 g protein pr kilo kroppsvekt. Merk at dette gjelder de som IKKE har problemer med nyrene pga genetikk eller andre påvirkninger!

Barn skal vokse MYE - og trenger godt med proteiner for å bygge kroppen sin større - så personlig ville jeg ikke bekymret meg. Proteiner til alle måltid, godt med grønnsaker og gode valg av fettkilder vil sannsynligvis ikke gi noen form for overspising - vi som spiser lavkarbo vet jo hvor mette vi blir og er stort sett hele tiden

3 gram pr kg kroppsvekt? Dobbelt så mye som er anbefalt for de som trener seriøst? Ok, de studiene vil jeg gjerne ha henvisning til som anbefaler et proteininntak på 3 gr/kg kroppsvekt. Har de ikke problemer med nyrene og lever, så vil de vel etter all sannsynlighet kanskje få det skal du ete så mye proteins i ditt daglige kosthold.

  Svar med sitat