Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-10, 23:39   #32
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er lavkarbotilhengere mer "alternative" enn andre?

Sånn litt på siden syns jeg det er interessant at mange oppfatter de som tenker alternativt som utrolig provoserende. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor? For meg er det heller arrogant å tro at man selv sitter med hele sannheten. Om vi faktisk gjorde det ville ikke verden gått fremover.
Og hva er det de "alternative" jakter på? Stort sett en følelse av å få noe bedre enn de hadde før. Bedre helse, bedre selvfølelse, bedre relasjoner... Eller andre ting. Og hvis i såfall disse "placeboene" får dem til å føle seg bedre enn de gjorde før, er det da så galt? Selvfølgelig ser jeg problemet med de som bruker 10 000 vis og mer på alternativhelbreding av dødelig kreft f.eks, men jeg vet også at nettopp det kan gi dem et fokus i en veldig tung hverdag.
Uansett har jeg selv alltid vært realist, men møtt meg selv i døra utallige ganger. Ikke minst i forhold til lavkarbokosthold! All min tillærte logikk fortalte meg jo at det var helt feil.... Og tro meg, hvis NOEN kan forklare meg hvorfor jeg ligger hjemme og spyr resten av kvelden etter å ha fått akupuntur i noen punkter, mens andre er knapt merkbare, så GJERNE! Enlighten me!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat