Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-07, 13:29   #4
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Standardsvar om matmängd

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg klarer å pine meg til å spise på denne måten i noen få dager, men det endre som oftest opp med sult, og sprekk.

Jeg må bare kommentere litt til meg selv.

Leser her:
http://www.mozon.no/php/art.php?id=350707

om at Skaldeman anbefaler få måltider. Kanskje bare to pr dag, slik:

En typisk dag for Skaldeman ser slik ut: Til frokost spiser han en stor porsjon eggerøre og bacon. Blir han sulten tar han en salat med for eksempel bacon og avocado midt på dagen. Til middag spiser han alt mulig kjøtt med sikte på de feteste bitene.

Og så står det noe som er til trøst:- Og hele poenget er å spise kun når du er sulten. Jeg regner ikke ut hvor mange ganger jeg spiser i løpet av dagen. Den første uken er et helvete. Man har abstinenser hele tiden. Men det går bort, sier Skaldeman. ... videre står det at han spiser to måltider pr dag.


Altså: Hvis jeg forstår dette rett, så skal jeg spise to ganger om dagen, og da skal jeg bli mett.

Klart at man vil få abstinenser da, med frokost og middag forsvinner jo hele lunsjen.... men ganskel enkelt da, å slippe å tenke på niste.

En solid frokost med egg og bacon pluss en stor middag er jo en slags grenser. Er det virkelig fri fart? Jeg mener: Fri matmengde?


Frokost gjelder det jo å ta seg tid til. Middagen er.. å, så sulten jeg er. Bare at jeg blir sulten igjen omtrent like fort som jeg er ferdig med å tygge på kjøttet.

Jeg skal prøve.


Kanskje det er noen andre som er med?

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat