Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-10, 18:34   #1
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei
Angry

Argh...kranglet med dame på helsekosten i dag

Jeg gikk innom en helsekostforretning i dag, tenkte jeg skulle kjøpe meg en liten Cavalier-sjokolade til lørdagskos. Damen bak disken viste meg hvor sjokoladene lå, og så spurte hun meg om jeg var diabetiker. Jeg sa at det var jeg ikke, men at jeg gikk på lavkarbokur. "Da kan du ikke spise de sjokoladene der, for de er fulle av karbohydrater", sa hun. Jeg sa at de fleste av de karbohydratene ikke skal regnes med, siden de kommer fra kunstig søtstoff. Hun fortalte meg da at dette stemmer ikke, og at folk lar seg lure av det. Jeg ble ganske paff, og sa at det har fungert for meg i hvert fall. Hun sa at jeg heller burde kjøpe en Noka-bar, for den var det lavt karboinnhold i. Jeg sa da at i Cavalier-sjokoladene er det maltitol, og dette tas ikke opp av kroppen (noe jeg har erfart selv hvis jeg har spist for mye...det kommer jo rett ut igjen, men dette sa jeg ikke til damen).

Da ble hun meget snurt, og sa at "Du vet vel at vi som jobber her blir kurset i dette her, og vi lærer på kurset at alle karbohydrater skal telles med".

På dette tidspunktet var jeg så lei av å diskutere med henne at jeg bare gikk ut av butikken...egentlig burde jeg bedt henne om å forklare hvordan jeg fortsatt kan være i ketose etter å ha spist en sånn sjokolade hvis den var full av karber. Eller hvordan det har seg at Atkins-barene skiller mellom netto og brutto karber. Men det tenkte jeg jo ikke på før etter jeg hadde gått ut.

Vet ikke hva jeg ville med dette innlegget, måtte bare få ut litt frustrasjon!

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat