Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-13, 15:25   #1
Lott
Medlem
 
Lott sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 202
Lott er ny på veien

Diverse junkfood

Jeg spiste kebab ute i går når jeg var på vei hjem med mannen etter en fuktig kveld. Jeg har slitt så sykt med matlyst i det siste og visste at dette ville gå ned. Bestilte uten brød og pommes, men dette kan jeg jo heller lage selv og vite hva som er i den.

Den må modereres etter hvilket kosthold man har, jeg kan spise mye uten å falle ut av ketose.

Lagde kyllingkebab, stekte masse kyllingfilet i nøytral olje, med cumin, paprikakrydder, salt, hvitløk og pepper. Hadde salat og agurk ved siden av (mais til høykarbo-mannen)

Men sausen, det var den jeg brukte tid på. Jeg lagde den i flere runder på en måte, helt på slump, så det er vanskelig å si eksakte mengder av dette. Den må smakes til, min ble syyykt god og godkjent i aller høyeste grad av mannen (Vi liker HOT saus)

Et beger med seterrømme og 1/3 pk majones som base
Ca 5 ss med saft fra sylteagurk-glass
Ca 2 ss sukkerfri ketchup fra Idun
Ca 2 ss hot salsasaus (denne bør egentlig lages selv da karbinnhold er for høyt i forhold til manges tillate gram daglig)
Ca 1 ss hvitløk
Ca 1 ss paprikakrydder
Ca 1 ss cumin
Ca 1 ss chillikrydder
Ca 1 ss kajenne
Ca 3 klyper maldonsalt
Ca 1 ts provence krydder
1/2 ts sukrinmelis
1/3 gul løk hakket opp i bittesmå biter

Bland alt og hell over kjøttet, det var bare såååå digg for en kebabelsker som meg.. Vi vil ikke ha kjappekebab igjen etter dette. Kan ordne med Pita eller ris o.l til mannen, men han likte den "plain" som dette også. Dette var rett og slett latterlig digg!!!

Kom gjerne med flere forslag til kebaber og sauser

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 969200_10152890812315032_2053041577_n.jpg (117,6 KB, 80 visninger)
__________________
Bloggen min

Journal

Sist redigert av Lott : 12-07-13 kl 14:00.
Lott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-nordisk Svar med sitat