Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-06, 14:31   #66
agbrox
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 70
Innlegg: 3
agbrox er på en erverdig vei
Talking

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hei og tusen takk for svar..
Det er så fint å ha noen å spørre når det røyner på..
Jeg veier ikke det jeg spiser, men er veldig nøye på at det jeg putter i munnen inneholder LITE karbo. Har nok drukket en del pepsi-max og spist ca. 50 hasselnøtter hver dag.. Skal redusere på dette. Må også bli litt flinkere til å trimme og jeg trener aerobic ( så hardt jeg orker) 2 ganger i uka.
Får håpe at det får litt fortgang i kiloene....

masse hilsner AG

Opprinnelig lagt inn av Nille

Om du tok av 2.5 kg den første uka trenger nok kroppen din å få tenkt seg om litt. Gjentar det jeg har skrevet tidligere her: Det er normalt at vekttapet stanser opp med jevne mellomrom. Alle vil oppleve et platå før eller siden. Det er bare kroppen som må "ta seg litt inn". Tenke seg om litt. Det kan vare fra 1-6 uker. Mer enn 6 uker er ikke bra. Da anbefaler jeg å øke aktiviteten om du ikke har endret på spisemønster og ikke spiser mye kunstig søtstoff eller drikker mye light brus.

Du bør heller ikke veie deg mer enn 1 gang pr uke. Vekten kan variere så mye fra dag til dag - alt etter hva du har spist/drukket (salt og matvarer som binder vann -medikamenter etc) og hva aktivitet du har vært i. Ha en fast veiedag heller, da slipper du frustrasjionen over å ha gått opp f.eks. 200 gr, ikke ned, - eller ikke NOK ned ! Alt fra 0.5 til 1.5 kg pr uke er flott. Over 1,5 kg er OK i begynnelsen, men ikke bra for kroppen i lengden. Som sagt skal den ha tid til å følge med.... ikke minst huden trenger litt tid. For rask nedgang gir som regel slappere hud - og tap av muskelmasse. Og det vil vi jo ikke !!


Det er urettfrekt, men dessverre er det engang slik at men tar av lettere og fortere enn oss kvinner. Og dess mer man har å ta av dess fortere får det i starten ! Ikke sammenligne deg med andre. Du er DEG !

Så stå på og ikke gi opp. Pass på at du spiser NOK, - altså minst 15 karber pr dag !

agbrox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat