Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 10:27   #159
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av bittersweet, her.

Menmenmen! (Nå har jeg ikke lest _alle_ innleggene, så jeg må svare på hovedinnlegget, og jeg regner med at det er sannhet i det, siden det står som klistret)

I min "Den nye atkins-dietten"-boken min, står det at sukralose, stevia, sakkarin, xylitol er godkjente søtningsmidler, men at man skal begrense seg til "tre pakker om dagen" i induksjon. (Regner med at amerikanerne har sånne fine småpakker..)
Samtidlig står det at man kan ev. spise to atkinsbarer, som er søtet med maltiol. Hvorfor skulle de som står bak den nye atkins-dietten skrive usannheter i boka, når de prøver å gjøre folk tynne?
Jeg skjønner at det kan være en partystopper for mange, vi er alle forskjellige - men jeg nekter å tro at et moderat inntak for de som ikke reagerer på det, kan ha noe å si?

Hilsen hun som ikke drikker lightbrus, spiser sukkerfrie sjokolader eller har tilgjengelig søtningsstoffer i huset sitt(Dog unner seg en atkinsbar i hungersnøden), men som ser at hvis hun skal leve på denne måten resten av livet, vil ha behov for å kunne spise en sukkerfri variant av godteri på f.eks. en lørdag, i fremtiden! :-)

Tipper hovedformålet til de som gir ut boka er å tjene penger, gitt 2 Atkinsbarer om dagen høres vel drøyt ut, spør du meg. Ikke pga søtningsstoffene, selvom mange reagerer på dem, men på grunn av at det går ut over skikkelig mat.

Xylitol er ikke et søtningsmiddel jeg ville inntatt hvertfall..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat