Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-10, 09:44   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse uten kjøtt ...

Protein er kjempeviktig! Særlig om du ikke spiser kjøtt, så må du passe på. For kjøttspisere så går det jo mye av seg selv.
Spiser du egg? Et egg har ca åtte gram protein, f.eks. Ost har jo også en del protein, men det er ikke helt det samme som animalsk protein, og ost kan påvirke vektnedgangen uheldig, ikke for alle, men jeg kan ikke spise det om jeg vil gå ned i vekt.
Man bør få i seg mellom ett og to gram protein pr kg fettfri kroppsvekt, minst.
Men, om du faktisk går ned, så er jo det supert! Tenk at du slipper løshud, du er kanskje mer oppmerksom på endringer i kroppen enn en som går fort ned etc.
Uansett hvor like du og venninna di var i utgangspunktet er det nok flere faktorer som spiller inn enn det. Det har også noe å si hvor lenge du har vært overvektig, gener har noe å si, om man i tillegg har ting som setter på bremsene, som et litt lavt stoffskifte, dårlig insulinfølsomhet (insulinresistens, dia etc), og hormoner generelt.
Det kan også hende du bygger muskler lettere enn henne. Det er i det hele tatt et hav av grunner til at tilsynelatende like kropper reagerer ulikt, og det er aldri særlig lurt å sammenligne seg selv med andre. Klart, hun har en fordel med at hun spiser kjøtt.
Når det gjelder fett, så er det viktig å få i seg nok mettet fett, der har du cocosa og meierismør som gode kilder.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat