Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-04, 18:11   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk
Arrow

Debatt om søtstoff!

Jeg har tenkt på søtstoffer i lengre tid. Hvorfor alle HATER aspartam, men synes det er helt greit med Natreen og Splenda. Jeg har med meg dr. Mercola i at det streng tatt ikke er noen forskjell på disse. Både aspartam, splenda, acesulfam K, sakkarin og cyclamat er kunstige søtstoff. De to sistnevnte er det som Natreen består av.



Mercola: “While it is unlikely that sucralose is as toxic as the poisoning people are experiencing from Monsanto's aspartame, it is clear from the hazards seen in pre-approval research and from its chemical structure that years or decades of use may contribute to serious chronic immunological or neurological disorders. It is clear that sucralose has a) no long history (e.g., decades) of safe use, b) no independent monitoring of health effects, c) no long-term human studies, and d) no independent human studies.”



* Mercola sier at trygge søtstoff er: Stevia, sukkeralkoholer og honning.



* Mercola sier man bør unngå: Splenda, aspartam, sakkarin, cyclamat, acesulfam K, sukker, glukose og lignende (betyr sikkert fruktose…).





Noen kommentarer? Andre meninger?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat