Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-08, 11:37   #21
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Lavkarbo uten meieriprodukter

Glemte jo å skrive i innlegget mitt i går: jeg vurder også å droppe melkeprodukter fremover, de med laktose i seg, i alle fall. Fordelen med at jeg glemte det i går, er at nå har jeg bestemt meg helt sikkert, hehe!

Jeg har jo spist stort sett det jeg vil i det siste (eller...det jeg vil, som jeg ikke blir syk av), ettersom jeg ikke skal være på noe stramt opplegg nå mens jeg avgifter amalgam. Men utenom melk i kaffe (ja, du leste riktig...pure melk) og bær/frukt, spiser jeg jo egentlig perfekt, ren, lavkarbo mat - ikke noe ferdigmat eller andre 'feller'. Målte i går, og karber i melken jeg hadde inntatt var like mye som hele inntaket av mat resten av dagen, enda jeg spiste akkurat som jeg ville - og det blir for dumt... Så bort med melken/yoghurt/cc etc. Off you go! (Bye!)

- En ting er melkesukkeret, med dertil karber.
- En annen ting er at melk på mange måter er et så bearbeidet produkt, at det strider litt mot min personlige matfilosofi om rene matvarer. Melken er både pasteurisert, homogenisert ...og for ikke å snakke om hva som finnes av rart i foret som brukes til kyrne, hormoner, antibiotika og...vil ikke vite det engang.
- Det tredje jeg har tenkt på er igjen en ting som strider med hvordan jeg egentlig vil kostholdet mitt skal være: allsidig. Jeg liker tanken på å spise forskjellig hele tiden, for å sørge for et allsidig spekter av næringskilder, og heller ikke gjøre seg avnhengig av en eller flere bestemte mat-typer. Ellers klarer jeg det bra, men ikke med melken. For uansett om vi kaller det rømme, fløte eller cultura...så er jo alle laget av det samme: kumelk.

Litt note to self det her, en hvorfor-liste...sorry mitt bla, bla, bla. ( snart skal jeg begynne å skrive kortere innlegg )

Takk for linker Petit Fleur, de var seriøse og gode!

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)

Sist redigert av Paradis-Oscar : 22-08-08 kl 11:42.
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat