Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-15, 09:57   #43
Tirill77
Medlem
 
Tirill77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Hvor: Rygge
Innlegg: 163
Tirill77 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Veldig interessant. danish sa engang at blodsukkeropptaket kan bli redusert i musklene på morgenen i ketose og gi høyere fastende blodsukkerverdier. Jeg har også lest om at fettopptak og fettlagring kan øke sterkt i musklene. Musklenes evne til å ha fett på plass øker altså, men dette skjer gjennom en tilpassning over lengre tid.

Jeg trener endel selv og har alltid konkurrert i utholdenhet. Det er helt klart at jeg trenger nok blodsukker for å yte maks, men basis forbrenning og dagsform er alltid på plass med lavkarbo. Før på høykarbo varierte dagsformen mye mer. Dessuten er restitusjonen merkbar bedre.

Utfordringen for meg å drive en høyintensitets utholdende idrett ved siden av lavkarbo er nettopp at jeg i intensive perioder forbruker 300g karbo om dagen.

Men meget bra at man forsker på diett og ytelse. Feks landeveissykkel burde det vært gjort mer. Å sykle på submaksimalt i 6 timer trenger fett fett fett og ikke banan banan banan ;-)

Jeg har også altid trent mye båpde utholdenhet og styrke og har vært redd for å kutte karb helt ned til 20 g om dagen..
Jeg tester det nå så får vi se. Jeg har alltid ytt godt på ca 70-80 g karb pr dag..
Men nå når siste 5 kg skal bort skal jeg prøve dette og håper at ikke vekta går opp.. Jeg lurer virkelig på ca hvor mange g fett pr dag jeg bør spise altså, er så redd for å gjøre feil

__________________



" Du trenger ikke bli som andre- bli den beste versjonen av deg selv"
http//www.frufjeld.blogg.no
Tirill77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat for muskler- egenkomponert Svar med sitat